Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna to niezwykle ważny etap w rozwoju małego człowieka – w najmłodszych latach kształtuje się większość umiejętności komunikacyjnych, społecznych i intelektualnych dziecka. Ten okres jest kluczowy dla jego rozwoju.
Niezależnie, czy Państwa dziecko uczęszcza do przedszkola czy szkoły terapeutycznej Dobry Start, nasze oddziaływania bazują na:
- profesjonalnej, pogłębionej diagnozie potrzeb i umiejętności dziecka,
- rzetelnie realizowanym, indywidualnym programie terapeutycznym – IPET,
- nastawieniu na rozwój funkcjonalnych umiejętności dziecka,
- spójności odziaływań wobec dziecka w całej placówce – „rozwiązanie zawsze idzie z dzieckiem”,
- współpracy z rodzicami i wspólnym rozwiązywaniu problemów.
Realizujemy zajęcia pedagogiczne na bazie przedszkolnej/ szkolnej podstawy programowej, dopasowanej do potrzeb i możliwości naszych uczniów.
W pracy nad komunikacją wykorzystujemy AAC – komunikację wspomagająca i alternatywną: system komunikacji PECS (Picture Exchange Communication System) oraz system gestów Makaton.
W pracy terapeutycznej stosujemy podejście integrujące sprawdzone i skuteczne metody terapeutyczne, w znacznej mierze opierając się na terapii behawioralnej – Stosowanej Analizie Zachowania.
Stale podnosimy swoje kompetencje, uczestnicząc w szkoleniach i warsztatach. Pracujemy pod superwizją certyfikowanego superwizora behawioralnego.